20.11.2018
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık - Gıda
   Spor-Golf -Tenis-Boks
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
SÜLEYMANNÂME & ATLAR, HATLAR SERGİSİ AÇILDI
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
İÇİMİZDEKİ GATTO’LAR & TEVHİD-İ TEDRİSAT
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
SORUMLULARI SAYIYORUM
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
TRT - Te. Re. Te. - TRT - Te. Re. Te. - TRT
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
ANTALYA’DAN TOM JONES GEÇTİ
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
GEZİCİLER, AĞAÇSEVENLER NEREDELER.?
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..

Reklamlar
































Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    Ana Sayfa >> Manşet Haberler
  SÜLEYMANNÂME & ATLAR, HATLAR SERGİSİ AÇILDI

  REFORMLARI "SAĞLAM KAZIĞA BAĞLAMAK"

  MEDENİ KANUN DA RAFA KALDIRILIYOR

  ŞİKÂYETNAME-İ & ABDURRAHMAN DİLİPAK.!

  EĞİTİMDE ISRARCIYIZ & BASIN AÇIKLAMASI

  ARA GÜLER DE GİTTİ OBJEKTİFLER YETİM KALDI

  HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRAFİK YAŞAM SERGİSİ AÇILDI

  İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ ARK & HÜLYA DÜZENLİ

  FAROZ; MAHALLENİN ÖTESİNDE BİR KÜLTÜR.!

  1.ARDAHAN KÜLTÜR, SANAT GÜNLERİ GÖRKEMLİYDİ

  ARDAHAN KÜLTÜR SANAT PLATFORMUNDAN TEŞEKKÜR

  BEŞTEPE BAŞKANLIK SİSTEMİNİN İSTEDİĞİ TOPLUM BİÇİMİ

  MCKİNSEY; DÜYUNU UMUMİYE KRİZİ BÜYÜYOR.!

  3.KAHRAMANMARAŞ TANITIM GÜNLERİ ANKARA'DA

  TDF'DA SAYGISIZLIK ve HUKUKSUZLUK DEVAM

    SEDEFKÂRLAR KARMA SERGİSİ
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş



SEDEFKÂRLAR KARMA SERGİSİ


SEDEFKÂRLAR KARMA SERGİSİ
Yaşar Kanat Sedef Eserleriyle Karma Sergide
Sedef İstanbul ve Enis Türk Grubu Karma Sergisi

Açılış: 14 Mart 2018 Çarşamba Saat: 18.30
Sergi Süresi: 14 Mart - 6 Nisan 2018
Yer: Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi 
Küratör: Mehmet Lütfi ŞEN


Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezinin Mart ayı sergisi "Sedefkar" 14 Mart Çarşamba Saat: 19.00'da açıldı.

Sergi kapsamında Sedef İstanbul ve Enis Türk Grubundan 21 sanatçının emek verdiği tilavet rahlesinden Kur'an-ı Kerim muhafazasına, sedefli hat levhadan özel kutulara, takıdan takunyaya bir çok eser sanatseverlerin beğenisine sunuldu.

6 Nisan'a kadar görülebilecek serginin Küratörlüğünü Mehmet Lütfi ŞEN yapıyor.


YAŞAR KANAT ESERLERİYLE KARMA SERGİDE


Bu sedef üzerine geniş kapsamlı hazırlanan sergide tasarım

veya uygulamalarıyla katılan "SEDEFKÂR" lar;
Abdullah MUTLU, Ali Teoman KURU, Arzu DİNÇKAN, Ayfer ÇELİK, Bahattin BÖLÜM, Birkan KINCI, Cavit BULTAN, Enis TÜRK, Hasibe ÇELİK, İbrahim AKGEMCİ, İlyas TANINMIŞ, M. Aysan FENDAL, Mehmet Abidin ESİN, Mehmet ATİK, Mehmet KELLECİ, Muammer ADALI, Numan KARAMAN, Selim Sırrı FUNDA, Sevilay AKMAN, Yasemin REKALI ve Yaşar KANAT'ın eserleri yer alıyor.

Sergi açılışında Zeytinburnu Belediyesi tarafından yayınlanan sergi kataloğu izleyenlere takdim edildi. 

 


GELENEĞE DÂHİL OLMAK
Gelenek potansiyel bir varlıktır. Bir geleneğe sahip olmak önemlidir. Fakat daha önemlisi bir gelenekle muhatap olmak ve onu harekete geçirmektir. Gelenekle muhatap olmanın ilk basamağı onunla aitlik ilişkisi kuracak düzeyde birikim sahibi olmaktır.

Yeniden üretecek, ya da onu restore edecek ustalık ve teknik birikimi edinmek, geleneği fark etmek demektir. Elbette bir geleneğe dâhil olmak daha fazlasını gerektirir.

Gelenek ancak ve ancak var ettiği değerleri algılanarak, bu algıyla hesaplaşılarak ve yaşanılan zamana uygun ona yeni değerler kazandırılarak varılacak bir menzildir.

Bizim sanata ilişkin gelenekle kurabildiğimizi sandığımız ilişki

ne yazık ki olması gereken seviyenin altındadır. Coğrafyamızın kadim zanaat ve sanatlarını bir miktar taklit ettiğimiz zaman kendimizi sanatçı ilan edişimiz konudan ne kadar uzak olduğumuzu göstergesidir.

Görüşlerinize sunduğumuz "Sedefkâr" projesi bir dönem bu topraklarda zirve eserler veren bir gelenek yapısıyla çağdaş dünyada kurulmaya çalışılan bir dilin hikâyesidir aslında.

Sedef İstanbul ve Enis Türk İstanbul Grubu ustalarının bir

kadim gelenekle kurmaya çalıştığı çabayı sizlerle paylaşmak

için bir sergi hazırladık.

21 ustanın medeniyetin sedef alanındaki birikimini tanıyarak, bu birikimin üst tekniğinden taviz vermeden, zamana uygun eserler vererek ve geleceğe bırakılacak bir miras var ettiklerinin sorumluluğuyla yapmaya çalıştığı yüze yakın eser var ortada.

Elbette her marifet iltifata tabidir. Bu uzun soluklu yıllar alan emek umarım işgal altındaki gündemimize ulaşabilir ve yapıcı eleştirilerle bu alanda emek verme cesareti gösteren ustalarımızın daha üst dilde eserler vermesine vesile olur. Ben sizi ilk kez bu kadar geniş kapsamda bir sergiye konu olan "Sedefkâr" projesiyle baş başa bırakırken, uzun zamandır birlikte çalıştığımız dostum Enis Türk ve 20 sedefkâr arkadaşımıza, projenin ev sahibi Zeytinburnu Belediye Başkanı Sayın Murat Aydın'a ve emeği geçen dostlarıma gönülden teşekkür ediyorum.
Mehmet Lütfi ŞEN
Küratör

@#MedyaGünebakış ©#MedyaGünebakış

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul – Mart.2018 - okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,

 


SEDEF İSTANBUL VE ENİS TÜRK GRUBU
Sedef İstanbul ve Enis Türk Grubu 21 ustadan oluşuyor. Grubun sanatsal üslûbu, uygulama teknikleri ve sanat felsefesinin kökeni, 16. yüzyılda zirveye çıkan Osmanlı sedefkârlığıdır. Amaçları, 16. yüzyıldaki zirve dönemi ve 17-18. yüzyıllardaki tekâmül dönemlerinden hareketle, günümüze mahsus ve gelecek çağlara hitap edebilecek eserler üretmektir.

Grup, geçmişten aldığı Türk Sanatları ruhunu, İslâmi hassasiyetle ve ahi geleneğinin kapsamlaştırılmış hâli olan Ehli Hiref yapısındaki sanat ve felsefi bakışla sürdürmek hedefini benimsemiştir. Yapılan eserlerle günümüzün karmaşık dünyasının yoğun koşuşturmacasını bir kenara bırakarak, insanları huzura ve sükûnete davet etmek amaçlanmaktadır.
Ecdat yadigârı olarak günümüze ulaşan sedef çalışmaları, Sedef İstanbul Grubu tarafından aslına
uygun teknik ve tarzda restore edilmektedir. Sedefkârlar geleneksel üslûba bağlı kalarak yeni formlar ve nitelikler kazandırmak ve gelecek nesillere emanet etmenin gayretiyle çalışmalarını İstanbul'da sürdürmektedirler.
SERGİYE ESERLERİYLE KATILAN SEDEFKÂRLAR:

Abdullah MUTLU, Ali Teoman KURU, Arzu DİNÇKAN, Ayfer ÇELİK, Bahattin BÖLÜM, Birkan KINCI, Cavit BULTAN, Enis TÜRK, Hasibe ÇELİK, İbrahim AKGEMCİ, İlyas TANINMIŞ, M. Aysan FENDAL, Mehmet Abidin ESİN, Mehmet ATİK, Mehmet KELLECİ, Muammer ADALI, Numan KARAMAN, Selim Sırrı FUNDA, Sevilay AKMAN, Yasemin REKALI, Yaşar KANAT. 

 

Grubun sanatsal üslûbu, uygulama teknikleri ve sanat felsefesinin kökeni, 16. yüzyılda zirveye çıkan Osmanlı sedefkârlığıdır. Amaçları, 16. yüzyıldaki zirve dönemi ve 17-18. yüzyıllardaki tekâmül dönemlerinden hareketle, günümüze mahsus ve gelecek çağlara hitap edebilecek eserler üretmektedir.

Grup, geçmişten aldığı Türk Sanatları ruhunu, İslâmi hassasiyetle ve ahi geleneğinin kapsamlaştırılmış hâli olan Ehli Hiref yapısındaki sanat ve felsefi bakışla sürdürmek hedefini benimsemiştir. Yapılan eserlerle günümüzün karmaşık dünyasının yoğun koşuşturmacasını bir kenara bırakarak, insanları huzura ve sükûnete davet etmek amaçlanmaktadır.

Sedef İstanbul Grubu özellikle ecdat yadigârı olarak günümüze ulaşmış sedef çalışmalarını orijinal malzemelerle ve aslına uygun teknik ve tarzda restore çalışmaları yapmaktadır. Proje sanatçıları çalışmalarını özetle geleneksel üslûba bağlı kalarak yeni formlar ve nitelikler kazandırmak ve gelecek nesillere emanet etmenin gayretiyle İstanbul’da sürdürmektedirler.

 

@#MedyaGünebakış ©#MedyaGünebakış

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul – Mart.2018 - okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,


    Diğer Haberler
  • DARBE KİMDEN GELİRSE GELSİN KARŞIYIZ..
  • TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ
  • SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI…
  • KUL VE MAHLÛKAT HAKKI..
  • ADAM OLMAK–OLAMAMAK VE GAZETECİLİK
  • SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI..
  • DERNEKLER KANUNUNA MUHALEFET






























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - SÜLEYMANNÂME & ATLAR, HAT
      - REFORMLARI "SAĞLAM KAZIĞA
      - MEDENİ KANUN DA RAFA KALD
      - ŞİKÂYETNAME-İ & ABDURRAHM
      - EĞİTİMDE ISRARCIYIZ & BAS
      - ARA GÜLER DE GİTTİ OBJEKT
      - HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRA
      - İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ
      - FAROZ; MAHALLENİN ÖTESİND
      - 1.ARDAHAN KÜLTÜR, SANAT G
      - ARDAHAN KÜLTÜR SANAT PLAT
      - BEŞTEPE BAŞKANLIK SİSTEMİ
      - MCKİNSEY; DÜYUNU UMUMİYE
      - 3.KAHRAMANMARAŞ TANITIM G
      - TDF'DA SAYGISIZLIK ve HUK
      - TRABZONLULAR SÜREYELİ MÜL
      - İÇİMİZDEKİ GATTO’LAR & TE
      - AKSAÇLILARIN DOKUZ EYLÜL
      - 9 EYLÜL İZMİR’İN KURTULUŞ
      - HÜSEYİN AYAZ; TEHDİTLERE


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar














































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.