İLMED İLETİŞİM MEZUNLARI SAMATYA KÜLTÜR GEZİSİ

ilmed - Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi Mezunlarının Samatya Kültür Gezisi 4.Mart.2018 Pazar Günü Gerçekleştirildi.

Paylas:
  • Facebook'da Paylaş
  • Twitter'da Paylaş

İLMED İLETİŞİM MEZUNLARI SAMATYA KÜLTÜR GEZİSİ

ilmed - Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Mezunlarının  amatya Kültür Gezisi 4.Mart.2018

Pazar Günü Gerçekleştirildi.

Kazlıçeşme metro istasyonunda sabah 10 da buluştuk grup harikaydı çünkü geciken yoktu Anadolu yakasından gelen dostlar Marmarayla geldiler.

Hava puslu yağmur yağdı yağacak diye bekliyoruz. Gezi rehberimiz Hüseyin bey renkli biri yağmurluğu da öyle.. Kulaklıklar takıldı, şemsiyeler bereler atkılar, hazırız haydi başlayalım mı.?

Metronun girişinin karşısındaki bina Yedikule Surp Pırgiç Ermeni hastanesi 19 yüzyıl ortalarında yapılmış, daha önce Yedikule'deki kilisenin bodrumunda kalan akıl hastalarının semttekileri rahatsız etmeleri üzerine... keşke geziye gelseydiniz...

Sonra düştük yollara Yedikule'deki surlara gittik.. Mezarlıktan geçerek surlara yaklaştık Altın kapının önündeki kapıyı görebildik surlar baktık 3 sur kuşağı varmış en dıştaki ile en içteki arasında 70 metrelik bir mesafe surların kalınlığı 3 metreye kadar çıkıyor en dıştaki surların önünde de hendekler var ki... İstanbul'un fethedildiği yıllar donem ve şartları düşünüldüğünde ne kadar zor olduğunu anlıyorsunuz.

Altın Kapı;  Bizans zamanında imparatorun -kazandıkları savaşlar sonrasında-şehre girdiği, Büyük Saray'a kadar giden yolun başladığı tarihi kapı.

Yolun bir ucu Sultanahmet meydanındaki saraya bir ucu Roma'ta kadar uzanıyor. İstanbul 2. Roma diye adlandırıldığından mıdır nedir her yol Roma'ya çıkıyor sizin anlayacağınız.

Geçtiğimiz mezarlıkta yağmurlar sonrasında kaşıklar ortaya çıkıyormuş mesela geçtiğimiz yaz yaşadığımız o müthiş kocaman dolular yağmur sonrası mezarların içindeki kaşıklar yüzeye cıkmış biliyor musunuz.?

Ve Messe yolunda yürüyüşümüzü sürdürdük ama o ne.? Hava sapıttı, gök delindi, yağmur bardaktan değil kovalardan boşanıyor...

Neyse 60-70 yıllık bir kahvehaneye girdik... çaylarımızı ıhlamur kahvelerimizi içip yağmurun dinmesini bekledik....

Yedikule Samatya kadim millet Ermenilerin bir zamanlar çokça yaşadığı bir semt.

Ortodoks'u Süryani'si Katolik'i... Mahalle yaşamı 70 yıllık bakkalları berberleri kahvehaneleriyle hala sürmekte... Ama yurtdışına çok göç vermişler İsveç'te 6 Süryani milletvekilleri bile varmış

Eski İstanbul'un Ana yolundan sapıp Yedikule tren garına gittik trenler artık yok istasyonlar ıssız tamir atölyeleri yok...

Osmanlı döneminde yabancıların Almanların Fransızların yaptığı yapan müteahhit ve çalışanların da tren yolu çevresindeki lojman ve evlerde yaşadığını biliyor muydunuz.?

Eski İstanbul sokakları evleri sizleri bekliyor... bir sokak var ki sakinleri manolyalar dikmiş ve sokak inanılmaz güzel Avrupa şehirlerindeymişsiniz gibi... Yedikule den tren yolundan çıkıp sahile inerken yurdum insanının evinin duvarına her döneme ait malzemelerle yaptığı çeşmeyi de gördük..

Yolumuz Demiryolu İşçileri Kilisesine düştü kilisenin çan kulesi tam olarak demiryolu işçilerini yansıtıyor, kilise bahçesindeki incir ağacının biçimi yontucuları kıskandıracak bir biçimde yükselmiş. kilisenin içini de gezdik Kilise Fransız Alman Katolikleri için yapılmış simdi Katolik Süryaniler kullanıyormuş.gördük fotoğrafladık...

Aya İoannes Prodromos Kilisesi-İmrahor İlyas bey camii.. salt duvarları kalmış... 5.yüzyılda yapılmış bazilika planlı kilise ll.Beyazıt zamanında İmrahor İlyas bey camine dönüştürülmüş 19.yüzyılda yanmış bitmiş kül olmuş 700 keşiş yaşarmış yapıldığı yıllarda Uykusuzlar Kilisesi 24 saat ayin yapılırmış...

Aya Konstantin ve Hlena Kilisesi Karamanlı Ortodoks'ların kilisesi 11 Abdülhamit döneminde şu anki çan kulesi yapılıyor asıl kilise bu değil İstanbul'un fethinden sonra yeni kilise yapılmıyor var olanların restorasyonuna izin verilmiyor 1.meşrutiyet sonrası kullanılmış malzemelerle onarıma izin verilmesi değiştirilerek binalar yenilenmiş....

Sahile ulaştık balıkçı barınağına ve orada İstanbul Üniversite'sinin desteğindeki Balık Müzesini gezdik... Üniversitenin parasızlığı sonucu tavanları akıyor balıkların yaşadığı kavanoz ve akvaryumlardaki formaldehitler daha uzun zamanlara da değiştirilmesi daha önce müzenin olduğu yere kepçeyle giren İstanbul büyük şehir belediyesi.. ne acı ne kötü şeyler oluyor canım ülkemde.

kişisel keyfim için çektiğim fotoğraflar da var...

Surlar demiryolu derken sahile indir Narlıkapı'dan. İlk  ziyaretimizi Surp Hovannes Ermeni Kilisesine yaptık 1751 de aynı zamanda tımarhaneymiş...

Anarat Hığutyan Ermeni Katolik kilisesi 1857 de yapılmış

Hagios Nikolaos Kilisesi denizcilerin kilisesi

Samatya sokaklarından Samatya meydana geldik

eh acıkmışız balıklarımızı böreklerimi çaylar kahveler rakılarla şenlendirdik

kırmızılı sokağa gittik sokak rengarenk çıkmaz sokak.. surların dışında demir yoluyla surlar arasında kalıyor asırlarca eğlence semtiymiş ve İstanbul'dan önce de varmış... Samatya İstanbul'dan önce de var olan bir yer anlamı kumluk demekti ya...

Kiliselerin bazılarını dışarıdan görebildik çünkü cemaatleri azalmış

Hristos Analipsis Kilisesi - Hagios Menas Kilisesesi

Sahakyan Nunyan okulu - Yedim-içtim mescidi

Surp Kevork Ermeni Kilisesi (Sulu Kilise) ayazması olan Ortodoks Ermenileri için yapılmış ve uzun yıllar patrikhane görevini üstlenmiş kilise sınırları içinde ilk orta lisesi var

Emel Vildan Düzenli, 4 Mart 2018, Samatya - İstanbul

E.Vildan DÜZENLİ, İstanbulMart.2018- eveerciyas@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ -- okkesb@turkfreezone.com,

Metni

Diğer Haberler

• GELENEKSEL PERPA ŞİİR GÜNLERİ
  • DÜNYA ANADİL GÜNÜ & BİLİNMEYEN DİL KOMEDİSİ
  • GÖNLÜMDE AÇAN AKÇİĞDEM
  • SERKAN BAYER RESİM SEVERLERLE BULUŞUYOR.!