18.08.2017
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık - Gıda
   Spor-Golf -Tenis-Boks
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
#CİTİ SUMMER STREETS 2017 & #SİRMA MUNYAR
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
BİR ANADOLU LİSESİ NEDEN KAPATILIR.?
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
PARALEL YAPI, ABANT PLATFORMU, İÇ SAVAŞ
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
10 Mayıs 2017 GÜZEL SANATLAR YASAKLARI
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
MELEK MODA EVİ YENİ ŞUBESİNİ AÇTI
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
EWRENESOĞLU SAHTE PEYGAMBER.!
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..

Reklamlar
































Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    Tarihsel Bakış >> Manşet Haberler
  TEK PARTİ DÖNEMİNİN CESUR GAZETESİ: NOR OR

  NATO: DARBE ERDOĞAN TARAFINDAN TEZGAHLANDI.!

  TARİHİ İSHAKPAŞA PVC İLE KAPLANDI

  KIBRIS MAĞUSA'DA AŞK BAŞKADIR.!

  'SIFIR SORUN' POLİTİKASI BAŞARILI OLDU MU.?

  NECİP FAZIL PİŞMAN GİTMİŞ

  TARSUS KAZISINDA NE BULUNDU.?

  TARİHTE AĞITLARLA DERSİM ’38 TERTELE'

  TOPLUM; AİLE VE KADIN YOLUYLA KAZANILABİLİR

  1915'İN UNUTTURMAYIP HATIRLATTIKLARI.!

  BİR TARAFTA MARUÇKA BİR TARAFTA NARUÇKA

  KİMİNİN PAYINA HUBER; KİMİNE DE SEMER.!

  MATOMENA HOMATA - KANLI TOPRAKLAR

  TARİHTE 3 ÖNEMLİ YAHUDİ VE HAİM NAHUM DOKTRİNİ

  VI. MİTRİDATE - METE OĞUZ - MHTIOKHUS

    TARİHİ İSHAKPAŞA PVC İLE KAPLANDI
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş


İshak Paşa Sarayı Belgeseli-1

TARİHİ İSHAKPAŞA PVC İLE KAPLANDI

Tarihi İshakpaşa Sarayının Çatısı PVC İle Kaplandı

Muhteşem İshakpaşa sarayı ve külliyesi dünyada eşi benzeri görülmemiş bir Vandallıkla restore edilerek PVC Çadır tiyatrosuna dönüştürüldü. Restorasyon uzmanları günümüzde bu tür restorasyonların Rant amacıyla gerçekleştiğini, Tarihi kaygılar taşımadığını söylüyor. Selçuklu-Osmanlı mimarisinin eşsiz örnekleriyle bezenmiş İshakpaşa sarayı, medresesi ve mescidi günümüz modernizasyonundan oldukça nasibini alarak tarihi kimliğini kaybetti.

İstanbul dışında Bursa, Edirne gibi eski başkentlerde, Amasya, Manisa, Trabzon gibi şehzade sancağı olan kentlerde bulunan Osmanlı hanedanına ait saraylardan hiçbiri günümüze erişemedi. Erişebilen tek örnek ise başkentten çok uzakta bir bölgesel yöneticinin – Çıldır Valisi İshak Paşa’nın 1784’te yaptırdığı Doğubayazıt’taki sarayıdır.

İshak Paşa Sarayı, saraydan öte bir külliyedir. İstanbul Topkapı Sarayı’ndan sonra son devirde yapılmış sarayların en ünlüsüdür.

Doğu beyazıt İlçesi’nin 5 km. doğusunda, bir dağın yamacındaki tepe üzerine kurulan Saray, Osmanlı İmparatorluğu’nun Lale Devrindeki son büyük anıt yapısıdır. 18. yy. Osmanlı mimarisinin en belirgin ve seçkin örneklerinden olduğu kadar, sanat tarihi yönünden de değeri büyüktür.

Sarayın Harem Dairesi Takkapı kitabesine göre yapılış tarihi Hicri 1199, Miladî 1784’tür.

Saray binasının bulunduğu zemin vadi yakası olduğundan, kayalık ve sert bir yerdir. Eski Beyazıt şehrinin merkezinde olmasına rağmen, bu yapının üç tarafı (kuzey, batı, güney) dik ve meyillidir. Sadece doğu tarafında müsait bir düzlük vardır. Sarayın giriş kapısı buradadır. Aynı zamanda en dar cephesidir.

Saray, kalelerin özelliğini kaybettiği; ateşli silahların bulunduğu bir çağda yapıldığından, doğu yönündeki tepelere karşı müdafaası zayıftır. Cümle kapısı müdafaa bakımından en zayıf noktasıdır. Cümle kapısı bölümü, İstanbul ve Anadolu’da kurulan saraylarınkinden farksız olup, taş işçiliği ve oymacılığı yönünden muntazamdır.

Türklere özgü tarihi saray örnekleri bugün ülkemizde pek az sayıda kalmıştır. Bunlardan biri de İshak Paşa Sarayı ve Külliyesi’dir.

İshak Paşa Sarayı şu mimari bölümlerden meydana gelir:

Dış cephe, Birinci ve ikinci avlu, Selamlık dairesi, Cami binası, Aşevi (Darüzziyafe), Hamam, Harem dairesi odaları, Merasim ve eğlence salonu, Takkapılar, Cephanelik ve erzak odaları, Türbe binası, Fırın, Zindan,
İç mimariden bazı bölümler (kapılar, pencereler, dolaplar, şerbetlikler, şömineler vs.) Saray Osmanlı, Fars ve Selçuklu uygarlığının mimari üslubunu bünyesinde toplayan bir özellik taşır.

Cıldıroğullarından II. İshak Paşa ile Çolak Abdi Paşa’ca 1685’te yaptırılan saraya, 1784’te son şekil verilmiştir. Yapı yaklaşık olarak 115×50 m. ölçülerinde bir alana kurulmuştur.

Kesme taştan yapılan sarayın doğu cephesindeki bölümü kabartma ve süslemeleriyle Selçuklu sanatının özelliklerini yansıtır.

Saray İki Avlu Ve Bu Avluda Bulunan Yapılar Topluluğundan Meydana Gelmiştir. 
Birinci avludaki yapıların bazıları yıkılmıştır. Dört tarafı yapılarla çevrili ikinci avlu dikdörtgen planlıdır.

Girişe göre sağ tarafta selamlık ve onun arkasında haremlik vardır. Bunların sonunda cami ve türbe bulunmaktadır. Türbe Selçuklu kümbet mimarisi üslubunda inşa edilmiştir. Saray bölümü iki kattan oluşmaktadır. 366 oda da bu iki kat içinde yer almaktadır.

Her odada taştan yapılmış ocaklar vardır.

Taş duvarlardaki boşluklar bütün yapının merkezi bir ısıtma sistemine sahip bulunduğunu göstermektedir. Divan salonu 20×3 m. boyutlarındadır. Duvarları ve tabanı taştandır. Duvarları Türk hat sanatının örnekleriyle, sülüsle yazılmış ayet ve beyitlerle süslüdür.

Burada yer alan “İshak meram üzere kerem kıldı cihanı-Bin yüz doksan dokuz buna oldu tarih” beyit'inde sarayın miladî 1784 yılında tamamlandığı anlaşılmaktadır.

Sarayın ikinci avlusundaki türbe, kesme taştan yapılmıştır. Bu sekizgen türbe, Selçuklu türbe mimarisi geleneğinin tipik örneği olan kümbet şeklindedir ve iki katlıdır. Duvarları geometrik motiflerle süslüdür. Bu türbede Çolak Abdi Paşa, İshak Paşa ve yakınları yatmaktadır.

T.C Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün girişimiyle 2009 yılında tamamlanan ve tartışmalara yol açan restorasyon sürecinden sonra, Ağrı Kültür ve Turizm Müdürü Muhsin Bulut, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 2 yıldır restorasyon çalışmasının yürütüldüğü tarihi sarayda son aşamaya geldiklerini söyledi.

Muhsin Bulut, 2 yıllık çalışma sonucunda İshakpaşa Sarayı’nın bazı duvarların güçlendirildiğini, sarayın kar ve yağmur sularından korunması amacıyla çatısının yapıldığını belirtti.

Bulut, restorasyon sırasında tarihi sarayın dokusunun bozulmadığını, her şeyin orijinaline uygun yapıldığını kaydederek, “Geçen hafta restorasyon çalışmaları tamamlandı ve geçici kabulü yaptık.

Sarayın iş bitim teslimi ise bilirkişilerle beraber ekim ayının ikinci haftasında gerçekleştirilecek. Tarihi sarayımızı şimdiden yerli ve yabancı turistlerin ziyaretine açtık. Bu çalışmalardan sonra ziyaretçi sayısının artarak devam edeceğini umuyoruz” dedi.

Ancak eleştirileri birde şu gözle okumakta ve değerlendirmekte yarar var.

Sahip oldukları tarihi ve kültürel varlıkların farkına varamayan ve onu koruyamayan insanlar onu “muhafaza etmek” ten söz etmemelidir.

Ne yazık ki, var olan olağanüstü büyük tarihsel mirasa karşın “Mimari Değer” kavramı ve koruma anlayışı gelişmemiştir.

Yüksek teknoloji, bilimsel araştırma ve bilgi birikimi olmadığı için, bu tarz, tarihi ve kültürel değerlerin restorasyonlarında beton, fayans, sıva ve inşaat demiri gibi malzemeler kullanılarak ortaya bir restorasyon faciası konulur.

Yöneticiler için, tarihi ve kültürel yapıtların değerlerine uygun bir şekilde restorasyonu fikri çokta önemli değildir. “Bir ekmek kapısı açılacak mı, kime kiraya verilecek” gibi sorular onlar için daha önemlidir.

Neşesiz yöneticiler, bu neşesizliğin her şeyi paraya tahvil etmekten ve sanattan yoksun olmaktan geldiğini anlamaz ve ne yazık ki anlamaktan da yoksundurlar. 

AĞRI İSHAK PAŞA SARAYI

T.C Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü sitesinden alınmıştır.

 

 

İshak Paşa Sarayı Belgeseli-1

https://youtu.be/7r597gNNe8k 


İshak Paşa Sarayı Belgeseli-2

https://youtu.be/wNw0K40iD5A


İshak Paşa Sarayı Belgeseli-3  

https://youtu.be/gxaoL6k0sGU



@ Medya Günebakış

 Abdullah Gözaydın, İstanbul- Temmuz.2017 agozaydin@hotmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ – okkesb@turkfreezone.com, https://twitter.com/okkesb  –––– E.mail: okkesb61@gmail.com,

https://www.facebook.com/okkes.bolukbasi,- okkesb@telmar.net,

Abdullah Gözaydın, İstanbul- Temmuz.2017 agozaydin@hotmail.com,


    Diğer Haberler
  • TEK PARTİ DÖNEMİNİN CESUR GAZETESİ: NOR OR
  • NATO: DARBE ERDOĞAN TARAFINDAN TEZGAHLANDI.!
  • TARİHİ İSHAKPAŞA PVC İLE KAPLANDI
  • KIBRIS MAĞUSA'DA AŞK BAŞKADIR.!
  • 'SIFIR SORUN' POLİTİKASI BAŞARILI OLDU MU.?
  • NECİP FAZIL PİŞMAN GİTMİŞ
  • TARSUS KAZISINDA NE BULUNDU.?
  • TARİHTE AĞITLARLA DERSİM ’38 TERTELE'
  • TOPLUM; AİLE VE KADIN YOLUYLA KAZANILABİLİR
  • 1915'İN UNUTTURMAYIP HATIRLATTIKLARI.!





























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - TEK PARTİ DÖNEMİNİN CESUR
      - NATO: DARBE ERDOĞAN TARAF
      - TARİHİ İSHAKPAŞA PVC İLE
      - KIBRIS MAĞUSA'DA AŞK BAŞK
      - 'SIFIR SORUN' POLİTİKASI
      - NECİP FAZIL PİŞMAN GİTMİŞ
      - TARSUS KAZISINDA NE BULUN
      - TARİHTE AĞITLARLA DERSİM
      - TOPLUM; AİLE VE KADIN YOL
      - 1915'İN UNUTTURMAYIP HATI
      - BİR TARAFTA MARUÇKA BİR T
      - KİMİNİN PAYINA HUBER; KİM
      - MATOMENA HOMATA - KANLI T
      - TARİHTE 3 ÖNEMLİ YAHUDİ V
      - VI. MİTRİDATE - METE OĞUZ
      - EYLÜL KARANLIĞINDA ÜÇ YİĞ
      - TÜRKİYE’NİN KARANLIK YILL
      - TROYA ESERLERİ
      - MARKS ARTIĞI GAZETECİLER.
      - BE HEY DÜRZÜ.! --MALUMATF


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar














































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.