22.11.2017
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık - Gıda
   Spor-Golf -Tenis-Boks
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
KARTAL 5.HAMSİ FESTİVALİ & ZEYNEP BAŞKAN
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
BİR ANADOLU LİSESİ NEDEN KAPATILIR.?
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
HESAP VERMEYE HAZIR OLUN.!
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
10 Mayıs 2017 GÜZEL SANATLAR YASAKLARI
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
12 SORU DA DİYABET VE TIBBİ ÇÖZÜMLERİ
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
GEZİCİLER, AĞAÇSEVENLER NEREDELER.?
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..

Reklamlar
































Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    Eğitim-Kültür-Sanat >> Manşet Haberler
  BİR TÜYAP KİTAP, SANAT FUARI DAHA BİTTİ

  ERMENİ, MUSEVİ, RUM EVLERİNDE PİŞEN YEMEKLER

  NUH TUFANI EFSANE DEĞİL GERÇEK

  D&R MAĞAZALARINDA İMZA ve KİTAP GÜNLERİ

  ELİNDE IŞIK PARÇALARI; GÖZÜNDE.!

  ÖĞRETMENLİĞİN HALİ O’HAL OLDU

  ANADOLU'NUN KADINLARI SERİSİ

  TÜRK & JAPON ÇOCUKLAR HİROŞİMA İÇİN BULUŞUYOR

  ERMENİSTAN DEVLET KOROSU TÜRKİYE'DE

  BİR ANADOLU LİSESİ NEDEN KAPATILIR.?

  DUVAKTAKİ BEREKET YÖRÜK GELİNİ

  DİNİMİZİ ÖĞRETMEYEN DİNSİZLER.!

  10 Mayıs 2017 GÜZEL SANATLAR YASAKLARI

  BİR DAROĞLU, KILIÇ ÇEKTİ.!

  AKS EĞİTİMDE 3 KAT SANAT

    ERMENİSTAN DEVLET KOROSU TÜRKİYE'DE
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş



ERMENİSTAN DEVLET KOROSU TÜRKİYE'DE

İstanbullu Şef Ohannes Çekiçyan Yönetimindeki, Paris Akademisi Büyük Ödülü sahibi, Ermenistan Devlet Korosu ve Filarmoni Orkestrası, Türkiye'de İlk Kez Konser Verdi.

ŞARKILAR, ERMENİSTAN - TÜRKİYE DOSTLUĞU İÇİN

Dünyanın birçok kültür merkezi ve konser salonunda sahne alan, Paris Akademisi Grand Prix Ödülünün sahibi, İstanbul doğumlu şefi Ohannes Çekiçyan yönetimindeki Ermenistan Devlet Korosu ve Filarmoni Orkestrası, ilk defa Türkiye'de konser verdi.

Ermenistan'ın ünlü orkestra şefi Ohannes Çekiçyan  yönetimindeki Ermenistan Devlet Korosu ve Filarmoni Orkestrası Türkiye'ye geldi.

160 müzisyenden oluşan Ermenistan Devlet Korosu ve Filarmoni Orkestrası, İki bölümden oluşan konserde Ermeni bestecilerin eserleri ve Ermenice ilahilerin yanı sıra, dünyaca ünlü opera ve oratoryolardan parçalar seslendirildi.

"PARILDAYAN BİR MÜZİSYEN: OHANNES ÇEKİÇYAN"

1929'da İstanbullu olan Ohannes Çekiçyan ilk ve orta eğitimini tamamladıktan sonra 1951'de İstanbul Konservatuarı'ndan  mezun oldu.

1961'den bu yana Ermenistan Devleti Akademik Korosu'nun baş orkestra şefi ve sanat yönetmenliği görevini yürüten Çekiçyan, Ermenistan Devlet Korosu ile birlikte, içinde Londra, Paris, New York ve Moskova'nın da bulunduğu, dünyanın 178 kültürel merkezinde konserler verdi. Ohannes Çekiçyan, aralarında Rusya Devlet Senfoni ve St. Petersburg Devlet Senfoni Orkestraları'nın yer aldığı 56 senfoni orkestrasının şefliğini yürüttü.

Ermenistan ve Rusya hükümetleri tarafından birçok onur ödülüne layık görülen Çekiçyan, aynı zamanda uluslararası bir akademi olan IAELPS'ın akademisyen olarak üyesi.

Le Figaro Gazetesi de Ohannes Çekiçyan'ın performansını değerlendirirken: "Ohannes Çekçiyan parıldayan bir insan. Orkestrayı yönetirken sahip olduğu jestler mükemmel bir otoritenin simgesi. Hepimiz estetiğin ve tekniğin şaşırtıcı uyumunu keşfeder olduk. Sesler birbiri ardına kıvrılıp ahenge kavuştu. Seslerin dansına, sıçrayısına, hecelerin bir elastik gibi tutulup usulca havaya atılmasına Avrupa'da ilk defa şahit olduk. Bu ancak bir kültürün kolektif bir çalışma sonucu emekle ve mükemmellikle hazırlanmış bir hazinesi olarak yorumlanır" ifadesine yer verdi.

27 FARKLI DİLDE ESERLER

1936'da kurulan koronun şefliğini 1961'den bu yana Ohannes Çekiçyan yürütüyor. Ohannes Çekiçyan yönetimindeki 56 dünya senfoni orkestrasının eşlik ettiği koronun repertuarında 27 farklı dilden eserler yer alıyor.

Ermeni bestecilerin eserleri ve Ermenice ilahilerin yanı sıra koro, Bach, Haendel, Mozart, Verdi, Beethoven, Çaykovski, Borodin, Rossini, Wagner, Schubert, Bellini, Berlioz, Gounod, Faure, Smetana, Mendelson ve Gershwin gibi bestecilerin de parçalarını seslendiriyor.

Yüksek profesyonellik nedeniyle orkestra 'Akademik' olma ünvanına layık görüldü. Orkestra, Paris Akademi tarafından verilen Grand Prix Ödülü'nün de sahibi. (BB)

BARUYR KUYUMCİYAN
baruyr@agos.com.tr

İstanbul doğumlu ünlü maestro Hovhannes Çekiçyan, geçen hafta, kurucusu olduğu Ermenistan Ulusal Akademik Korosu (EUAK) ile İstanbul’daydı. Türkiye’ye on yıl önce 160 kişilik bir toplulukla gelen Çekiçyan, bu kez 40 kişilik bir koroyla, ama yine, en az ilkindeki kadar güçlü bir etki bırakarak İstanbul’dan ayrıldı.

85 yaşındaki maestro, Diaspora Bakanlığı’nın girişimleriyle Ermenistan’da ‘Çekiçyan Yılı’ kapsamındaki etkinliklerle onurlandırılıyor. 1951 yılında Moskova’dan gelen bir teklifle İstanbul’dan ayrılan ve bir süre sonra yerleştiği Ermenistan’da, 50 yılı aşkın süredir iz bırakan çalışmalara imza atan Çekiçyan, ilerleyen yaşına rağmen sahnedeki dinamik duruşuyla dikkat çekti. Müziği  yaşam biçimi olarak benimseyen ve bu sayede zinde kaldığı açıkça belli olan Çekiçyan, Kumkapı Meryemana Kilisesi Vakfı Başkanı Hrant Moskofyan’ın isteğini geri çevirmeyerek, Cuma ve Cumartesi akşamları yapılan iki konserin ardından, Pazar günü Kumkapı Meryemana Katedrali’ndeki Badarak ayinine de korosuyla birlikte katıldı.

Piyano - Forte

Konserin ilk yarısına Magar Yegmalyan’ın ‘Ov Hayots Aşkhar’ adlı eseriyle başlayan koro, bu bölümde ağırlıklı olarak Gomidas düzenlemelerinden oluşan bir repertuarı seslendirdi. Ermeni kültürünü uluslararası arenada temsil eden böylesi profesyonel bir koronun, parkta gezinti yaparken bile, güle oynaya seslendirebileceği kadar sade, bir o kadar da güzel bu eserlerden ayrılan iki parça özellikle dikkat çekti. Koro, Gomidas’ın teknik anlamda en zor eserlerinden olan ‘Karun’u hayranlık uyandıran bir uyum içinde söyledi. Çekiçyan’ın küçücük hareketlerinin koro tarafından patlamalar şeklinde seyirciye aktarıldığı ‘Galerk’te ise, solist Berç Karazyan’ın ve koronun performansı son derece etkileyiciydi. Ses şiddetinin en düşük olduğu ‘piyano’lardan, izleyenleri koltuklarına yapıştıracak desibellerdeki ‘forte’lere, Çekiçyan yönetiminde, saniyenin onda biri kadar kısa bir sürede ulaşan koro, bu marşı, belki de olabilecek en iyi şekilde seslendirdi.

Akıllı Telefonlar

Çaykovski’nin ‘Koral’ adlı eseriyle başlayan ikinci yarıda, zaman zaman, hepimizin dikkat sürelerinin kısalmasına neden olan akıllı telefonlarındaki oyunlara yönelen gençlerin yanı sıra, çocuklarının elinden telefonu alıp kendileri oyun oynayan veliler gözden kaçmadı. Bu bölümde, Verdi’nin Nabucco operasından ‘Köleler’ ve ‘I Lombardi’ operasından ‘Lombardililer’, Gounod’nun ‘Vals’i ve Armen Dikranyan’ın ölümsüz eseri ‘Anuş’ operasından bir parça da seslendirildi. Dikran Çuhacıyan’ın, bestelenmiş ilk Türkçe opera olan ‘Leblebici Horhor Ağa’ operetiyle, konserde bir de İstanbul parantezi açıldı. Koro, ilk olarak 1875’te sahnelenmiş ve yıllar sonra, 1952’de Ermeniceye çevrilip Yerevan Devlet Operası’na taşınmış olan eserin Ermenice versiyonundan bölümlerle, coşkulu bir finale imza attı. Koro, izleyicilerin dinmeyen alkışlarına iki bisle yanıt verirken, hayatımıza vazgeçilmez bir şekilde girmiş olan akıllı telefonlar, bu kez ‘Yerevan Yerepuni’nin seslendirildiği anları ölümsüzleştirmek üzere kullanıldı.

Mesrob Mutafyan Kültür Merkezi

6 ve 7 Haziran’da iki konserle seyirciyle buluşan Ermenistan Ulusal Akademik Korosu, seslendirdiği akapella ve piyano eşlikli eserlerle izleyenleri kendine hayran bıraktı. Kumkapı Meryemana Patriklik Kilisesi Vakfı’nın girişimleriyle düzenlenen konserler, Aralık 2011’de hizmete açılan Mesrob Mutafyan Kültür Merkezi (MMKM) için önemli bir dönüm noktası oldu. Vakıf, bu önemli kültür etkinliğini, Meryemana Patriklik Katedrali kompleksinde yer alan ve aynı zamanda Vortvots Vorodman Kilisesi olarak iki ayrı kimliğe sahip olan MMKM’yi gündeme getirmek amacıyla, toplumun önde gelen hayırseverlerinin destekleriyle hayata geçirdi. Hovhannes Çekiçyan’ın yönetimindeki koronun verdiği konserler, toplamda bin kişiyi merkeze çekerek, bu amaca hizmet etmiş oldu. Bir dönem, İstanbul Ermeni toplumunun sık sık konser salonu olarak kullandığı İTÜ Maçka Maden Fakültesi sahnesinin rolünü üstlenmeye aday olan bu merkez, ulaşım ihtiyacının karşılanmasıyla, pek çok etkinliğe ev sahipliği yapabilir.


@ Medya Günebakış

 

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul – Haziran.2017 – okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ -okkesb@turkfreezone.com,

https://twitter.com/okkesb – E.mail: okkesb@telmar.net,

https://www.facebook.com/okkes.bolukbasi,- okkesb@gmail.com,

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul – Haziran.2017 – okkesb61@gmail.com, 

    Diğer Haberler
  • BİR TÜYAP KİTAP, SANAT FUARI DAHA BİTTİ
  • ERMENİ, MUSEVİ, RUM EVLERİNDE PİŞEN YEMEKLER
  • NUH TUFANI EFSANE DEĞİL GERÇEK
  • D&R MAĞAZALARINDA İMZA ve KİTAP GÜNLERİ
  • ELİNDE IŞIK PARÇALARI; GÖZÜNDE.!
  • ÖĞRETMENLİĞİN HALİ O’HAL OLDU
  • ANADOLU'NUN KADINLARI SERİSİ
  • TÜRK & JAPON ÇOCUKLAR HİROŞİMA İÇİN BULUŞUYOR
  • ERMENİSTAN DEVLET KOROSU TÜRKİYE'DE
  • BİR ANADOLU LİSESİ NEDEN KAPATILIR.?





























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - BİR TÜYAP KİTAP, SANAT FU
      - ERMENİ, MUSEVİ, RUM EVLER
      - NUH TUFANI EFSANE DEĞİL G
      - D&R MAĞAZALARINDA İMZA ve
      - ELİNDE IŞIK PARÇALARI; GÖ
      - ÖĞRETMENLİĞİN HALİ O’HAL
      - ANADOLU'NUN KADINLARI SER
      - TÜRK & JAPON ÇOCUKLAR HİR
      - ERMENİSTAN DEVLET KOROSU
      - BİR ANADOLU LİSESİ NEDEN
      - DUVAKTAKİ BEREKET YÖRÜK G
      - DİNİMİZİ ÖĞRETMEYEN DİNSİ
      - 10 Mayıs 2017 GÜZEL SANAT
      - BİR DAROĞLU, KILIÇ ÇEKTİ.
      - AKS EĞİTİMDE 3 KAT SANAT
      - A. EİNSTEİN’NIN ALTIN DEĞ
      - TEK ADAM EĞİTİM MODELİ
      - TİAB SANAT GÜNLERİ
      - FAKİR'E SAYGI & BİRNUR ŞE
      - MUHAMMET AKOSMAN'IN İLK K


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar














































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.