MANSUR RAHBARİ, ZENOBİA MÜZİKALİ

Mansur Rahbari, Zenobia Müzikalinden Solo: Lübnanlı Şarkıcı Mardin Asıllı Fairuz’dan Dinliyoruz.

Paylas:
  • Facebook'da Paylaş
  • Twitter'da Paylaş

MANSUR RAHBARİ, ZENOBİA MÜZİKALİ

Mansour Rahbani ( Arapça : منصور الرحباني , Mansur el-Rahbani ),

(17 Mart 1925 - 2009 13 Ocak) Lübnanlı besteci, müzisyen , 

şair ve yapımcı , biri olarak bilinir Rahbani kardeşler ve Kardeşler

Ünlü şarkıcı Fairuz'un in law'ı 

 

MÜZİKAL ÇALIŞMALAR

İlk müzik eğitimini Peder Paul el Achkar'ın eline aldı ve ardından

Doğu müziği, müzik puanı, melodi, uyum, kontrpuan, orkestrasyon

ve müzik analizi okudu. Rahbani da iyice gibi nadir ve değerli

referansları ile tanışmış oldu Kamel el Khalay kitabın

kompozisyonlar Al-Kindi ve Al-Farabi ve Shehabiya Arap müzikal

melodileri araştırma. Rahbani , genç Rahbani'nin yeteneklerinin parlamasına izin veren ana katalizör olarak düşünülen 

Bertrand Robillard'ın rehberliğinde dokuz yıl okudu. 

Besteci Mohamed Abdel Wahab'ın sözleriyle , Mansour'un

müzikal armağanı Doğu müziğinin ve şarkının kaderini değiştirdi.

KARİYER

Müzik eğitiminde kardeşi Assi ile birlikte Rahbani kardeşleri yarattı. 

Yeni sanatsal yönlerini 1945'te Lübnan Radyosuna götürdüler.

"Rahbanian" şarkının teslim edilmesi kolay bir iş değildi; 

Ancak, Salma Hegazi ve Abdou El-Hamoli aracılığıyla yirminci

yüzyılın başından beri Doğu Dünya tamamını domine geleneksel

şarkı ve miras, güçlü akım kadar karşı karşıya kalmıştır. 

İki kardeş, "Sabeh ve Makhoul" başlıklı eskiz dizilerinin yanı sıra

pek çok sanatsal eserin bulunduğu Yakın Doğu Radyosu saflarına

girmeye devam etti. Assi, 1955 yılında Nouhad Haddad

( Fairuz olarak da bilinir ) ile evlendiğinde, iki kardeş kendisiyle

birlikte yeni bir Rahbani üçlüsü kurdu. 

Fairuz'un büyük kahramanlıkla şarkı söyleyeceği şiir ve şarkılar

hazırladılar. 

Rahbani Brothers'ın müziği Lübnan folklorunun yanı sıra Arap,

İslam, Maruni ve Bizans müzikal geleneklerinden esinlenilerek

batı klasik müziğiyle derinlemesine tanınıyor.

ŞİİR

Mansour hayatında birer şair olarak dört Diwanı yazdı :

  1. Al-Quṣur El-Mai'yyah, Bize Ulaşın (Su Kaleleri)

  2. Osafer Waḥde Malekan, أسافر وحدي ملكا (Bir kral olarak yalnız

  3. başına seyahat etmek) [1]

  4. Ana Al-Ġareeb Al-Aḫar, أنا الغريب الأخر (Ben diğer yabancı değilim)

  5. Baḥar Al-shete, بحار الشتي (Kışın denizcisi)

     

    TİYATRO

Rahbani tiyatro şarkıcısı, uluslararası opera standartlarından biraz

farklı olan benzersiz bir form olarak kabul edilir. Tanrı, İnsan ve

Toprak'ın üç ana konusuna odaklanmak için haysiyet, hakikat,

zarafet ve felsefi konularının derinliğine odaklanır.  Onun sıçrama

tahtası olarak Beyrut'ta Piccadilly Tiyatrosu alarak, Rahbani

Tiyatrosu performansları gaving, Arap dünyasının tamamını gezdi Ürdün, Kuveyt, Irak, Mısır, Arap Emirlikleri, Suriye,  Tunus,  Fas , Cezayir ve Libya birkaç ek olarak, Londra , Manchester, 

Paris, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Buenos Aires, on iki Amerikan

eyaleti ve Kanada şehirlerinde sanatsal turlar .

Rahbani Tiyatrosu yazıları tarih, ülke, toprak, gelecek ile ilgili olup,

özel bir vurgu ile yoksul ve sıradan insanların tabii kaderi, Lübnan folklor. Rahbani Tiyatrosu, Brothers'ın Filistin ve

Cezayir krizleri hakkında çok sayıda şarkısında gösterildiği gibi,

Arap dünyasının çeşitli sosyo-politik sorunlarıyla da uğraşıyor. 

Rahbani Tiyatrosu Arap dünyasında ünlü yıldızlar haline gelen yeni

nesil şarkıcıları tanıtmayı başardı.

Rahbani repertuar çalış, şiir ve ünlü dahil olmak üzere dünya

çapında üniversiteler, çalışma programlarında tanıtıldı melodiler içeren Sorbonne , Harvard , Oxford , yanı sıra üniversitelerde 

Lübnan ve Arap dünyasındaki. Rahbani Kardeşler, etkinliklerini

sinema dünyasına da genişletti ve üç tanınmış filmin müziğini besteledi: Biyaa el Khawatem, The Safar Barlek ve The 

Better El Hares (The Guardian's Daughter). Kardeşinin ölümünden

sonra, Mansour yaz 840 yaz, Sokrates'in Son Günü, 3. Günü Gül,

Maronit Kütlesi, Ebû Tayeb el Mutanabbi, Moulouk al Tawaef,

The Last Şarkısı da dahil olmak üzere büyük tiyatro oyunları yazdı

ve üretti. Gün, Hekm el Rehyan, Gibran ve Peygamber Efendimiz,

Zenobi ve Zafer'in Son Başyapıtı olan Zürafa Dönüşü.

ÖLÜM

Rahbani içinde "Hôtel-Dieu de France" hastaneye başvurdu Beyrut , Lübnan zatürre şiddetli bir durumda takip. 

Üç gün boyunca yoğun bakımda geçirdi ve ardından

13 Ocak 2009'da 83 yaşında öldü. 

FAİRUZ

Nouhad Wadie 'Haddad ( Arapça : نهاد وديع حداد ) (20 Kasım 1935

doğumlu [2] ) olarak bilinen Fairuz ( Arapça : فيروز ), aynı zamanda yazıldığından Fairouz , Feyrouz veya Fayrouz , bir olan Lübnanlı şarkıcı kim Arap dünyasında en çok beğenilen ve derin saygı duyulan yaşayan şarkıcılardan biridir . [3] [4] Şarkıları bölgede sürekli olarak duyulmaktadır. [5] [6]

İlk kez , Baalbeck Uluslararası Festivali'nde şarkılarının çoğunu yaptığı yerde fark edildi . Festivalin "Lübnan Geceleri" bölümünde birçok

başarılı yıl boyunca yer alarak ünlü oldu. Fairuz "Yıldızlara Büyük Elçi", "Ayın Komşusu " ( Machgara ayı hakkındaki şarkısı için ) ve "Mücevher Lübnan" olarak bilinir .

KİŞİSEL

Fairouz bir doğdu Lübnanlı Hıristiyan Süryani Ortodoks ailesi. 

 O biridir Doğu Ortodoks Hıristiyan inancının, [11] [12] [13] evlendiği zaman dönüştürülmüş olan Assi Rahbani , iki birini Rahbani kardeşler 

şarkıcılık kariyerine şekil yardımcı olan . [14] Ayrıca Lübnan bestecisi

piyanist ve oyun yazarı Ziad Rahbani , geç yönetmen Layal Rahbani,

Lübnan yönetmeni Rima Rahbani ve Haley Rahbani'nin annesidir . 

Nouhad Haddad, 20 Kasım 1934'te Lübnan'da Maronit bir ailenin d

ünyasında doğdu. Aile daha sonra bir eve taşındı  parke taşı olarak

Zuqaq el Blatt denilen sokak  Beyrut.  Beyrut'un Doğu Ortodoks Patrikhanesine bakan tipik bir Lübnan taş evinin tek bir odasında yaşayan komşularıyla bir mutfak paylaştılar. Babası Wadī' bir Lübnanlı olan Süryani Ortodoks inanç, [15] [16] ve olarak çalıştı dizgici bir matbaada. [11] Annesi, aynı zamanda Lübnanlı Lisa El boustani, evde

kaldı ve dört çocuğu Nouhad, Youssef, Houda ve Amal'la ilgileniyordu .

Nouhad utangaç bir çocuktu ve okula pek arkadaşım olmadı. Ancak,

o çok yaşayan büyükannesi bağlıydı Debbieh ( shuf Nouhad onu yaz

tatillerini geçirmek için kullanılan alan). Nouhad kırsal köy yaşamından hoşlanıyor gibiydi. Nouhad, gün boyunca büyükannesine ev işlerine

yardım edip yakınlardaki bir su kaynağından tatlı su getirirdi. İlkbaharın

sonuna kadar şarkı söylerdi. Akşam Nouhad, hikayelerini anlatacak olan büyükannesi ile mum ışığında otururdu. 

On yaşına geldiğinde, Nouhad olağandışı sesi için okulda zaten biliniyordu. Okul gösterileri ve tatillerde düzenli olarak şarkı söylerdi. 

Şubat 1950'de düzenlenen şovlardan birine katılmak için  Lübnan Konservatuvarı'nda tanınmış bir müzisyen ve bir öğretmen  olan 

Muhammed Flayfel'in dikkatini böyle çekti. Sesinin ve performansının

etkilediği bir sesle, konservatuvar o yaptı. İlk başta Nouhad'ın

muhafazakar babası onu konservatuvara göndermekten çekindiler; 

Bununla birlikte, sonunda kardeşinin kendisine eşlik etmesi koşuluyla gitmesine izin verdi. Nuh'un ailesinin bir bütün olarak onun müzik

kariyeri konusunda cesaretlendirdiği söylenebilir. 

 

Onların evlilik sırasında (Arapça: سيدة البشارة للروم الأرثوذكس بالأشرفية في بيروت)

Doğu Ortodoks Müjde Kilisesi , Feyruz ve Assi Rahbani aileleri, 1955 üyeleri ile çevrilidir.

Muhammed Fleyfel, Nuh'un yeteneklerine yakından ilgi duydu.  Başka

şeylerin yanı sıra, o ayetleri ezbere onu öğretti Kur'an  (olarak bilinen

resitatif tarzı Tajweed ). Nouhad, bir vesileyle Lübnan radyo

istasyonunun başında ve ünlü bir müzisyen olan Halim el Roumi

tarafından (aynı zamanda ünlü Lübnanlı şarkıcının Majida Roumi'nin

babası) şarkı söylediği duyuldu. Roumi sesinde etkilendi ve Arapça

ve Batı tarzlarını takdim edebilecek derecede nadir bir esnekliğe sahip olduğunu fark etti. Nouhad talebi üzerine, El Roumi radyo istasyonunda

bir koro şarkıcısı olarak onu atadı Beyrut ve onun için birkaç şarkı

oluşturmak için gitti. Ona, turkuazın Arapça sözü olan Fairuz adını seçti.

Kısa süre sonra Fairuz, radyoda müzisyen olarak çalışan Rahbani 

kardeşler Assi ve Mansour'a tanıtıldı ve yeteneklerini keşfettiler. 

Kimya anında oldu ve hemen sonra Assi, Arap dünyasında hemen

çarpılarak Fairuz'u kuran "Itab" (onun için bestelediği üçüncü şarkı)

olan Fairouz için şarkı bestelemeye başladı. Arap müzik dünyasında

en tanınmış Arap şarkıcılardan biri. Assi ve Fairuz 23 Ocak 1955'de

evlendiler. Kilise, Achrafieh , Beyrut Fairouz evlendi.

 

Fairuz Ve Assi'nin Dört Çocuğu Vardı: Ziad , bir müzisyen ve besteci,

Layal (1987'de beyin vuruşu nedeniyle öldü), Hali (menenjitten sonra

erken çocukluktan beri felç edilmişti ) ve Rima, bir fotoğrafçı ve film

yönetmeni. 

Fairuz'un ilk büyük ölçekli konserini 1957'de Lübnanlı Devlet Başkanı Camille Chamoun'un himayesinde gerçekleşen 

Baalbeck Uluslararası Festivali kapsamında gerçekleştirdi .

 İngiliz prima balerin Beryl Goldwyn ve Ballet Rambert'ın yanısıra

performans sergiledi . Fairuz'a bu gösteri için bir Lübnan poundu ödendi . Müzikal operetler ve konser yıllarca takip edilerek

sonunda Fairuz'u Lübnan ve Arap dünyasının en popüler

şarkıcılarından biri olarak kurdu.

1960'lar - Yeni Bir Yıldız Kurulması 

1960'larda olduğu gibi Fairuz, Halim Roumi'nin seslendirdiği "Lübnanlı

Şanlığın İlk Hanımı" olarak anıldı. Bu dönemde Rahbani kardeşler

yüzlerce ünlü şarkısı, çoğu operası ve üç filmi için yazdı ve besteledi.

Fairuz'un şarkıları, Cezayir Başkanı Houari Boumedienne'e  onuruna

özel bir konserde şarkı söylemeyi reddettiğinden 1969'da Lübnan'daki

radyo istasyonlarından altı ay süreyle  yasaklandı.  Olay sadece

popülaritesini arttırmaya yaradı. Fairuz o zaman açıkça ifade etti ve

o zamandan beri halkına, çeşitli ülkelere ve bölgelere şarkı söylemeye

istekli olduğu halde, hiçbir şahsa asla şarkı söylemedi.

1970'ler de Fairuz 

1971'de Fairuz'un şöhreti, Arap-Amerikalı ve Amerikalı topluluklar

tarafından büyük bir heyecanla karşılanan ve konserlerin çok olumlu eleştirilerini veren büyük Kuzey Amerika turundan sonra

uluslararasılaştı.

22 Eylül 1972'de Assi bir beyin kanaması çekti ve hastaneye kaldırıldı.  Hayranlar hastanenin dışında kalabalıktı, dua ediyordu ve mum

yakıyordu. Üç ameliyattan sonra Assi'nin beyin kanaması durduruldu. 

Fairuz ve Assi'nin en büyük oğlu olan Ziad Rahbani, 16 yaşındayken

annesine, yayımlanmamış "Akhadou el Helween" şarkısından birinin

müziğini verdi (Marwan Mahfouz tarafından "Sahriyyi" Ziad'ın ilk

oyununda söylenmek üzere bestelediği müzik) Ve amcası Mansour

Rahbani, Fayrouz'un Assi olmadan ilk kez sahneye çıkması hakkında

konuşan "Saalouni n'Nass" ("İnsanlar Bana Sorulanlar") diye yeni

sözler yazdı. Hemorajiden sonra üç ay sonra Assi, Hamra Caddesi'ndeki Piccadilly Tiyatrosundaki müzikal Al Mahatta'nın prömiyeri performansına 

katıldı. Assi'nin küçük kardeşi Elias Rahbani, performans için

orkestrasyon

ve müzik düzenlemelerini devraldı.

Fairuz ilk Fransız televizyonundaki görüntüsünü 24 Mayıs 1975'te

Fransız yıldızı Mireille Mathieu'ya ithaf edilen "Numero 1" adlı

"Carpentier özel gösterisi" nde yayınladı. 

Büyük hitlerinden biri olan " Habbaytak Bissayf " ı seslendirdi ve

Mireille Mathieu tarafından seslendirildikten sonra alkışladı.

Bir yıl içinde, Assi kardeşiyle beste ve yazıya geri döndü. Gittikçe siyasi

hale gelen müzikaller üretmeye devam ettiler. Lübnan İç Savaşı patlak verdiğinde, kardeşler oyunlarında politik hiciv ve keskin eleştiri

kullanmaya devam etti. 1977'de müzikal Petra, Beyrut'un Müslüman

batı ve Hıristiyan doğu kesimlerinde gösterildi.

1978'de üçlü, Paris Olimpiya'sında bir konser de dahil olmak üzere

Avrupa'yı ve Basra Körfezi ülkelerini dolaştı. Bu yoğun programın bir

sonucu olarak Assi'nin tıbbi ve zihinsel sağlığı bozulmaya başladı. 

Fairuz ve kardeşler 1979'da profesyonel ve kişisel ilişkilerini sona

erdirmeyi kabul etti. Fairuz, oğlu Ziad Rahbani ve Assi ve Mansour'un

Ronza gibi diğer sanatçılar için bestelediği bir üretim ekibi ile çalışmaya başladı.

Sırasında Lübnan İç Savaşı (1975-1990), Feyruz yurtdışında yaşamak

için Lübnan'ı terk asla ve operet sahne performansı dışında orada

herhangi konserler tutun vermedi Petra sonra batı ve doğu bölgelerinde

hem de gerçekleştirildi, 1978'de Beyrut'a bölünmüştü. Bununla birlikte,

o zaman diliminde Fairuz, dünyanın birçok ülkesinde çok başarılı ve

rekor kıran konser ve turlar düzenledi.

1980'ler - Yeni bir üretim ekibi 

1979'da Fairouz ve Rahbani kardeşler arasındaki sanatsal boşandıktan

sonra Fairuz oğlu besteci Ziad Rahbani, arkadaşı söz yazarı Joseph

Harb ve besteci Philemon Wehbe ile devam etti.

Fairuz, 13 Ekim 1988'de Fransız televizyonunda Du côté de chez Fred 

adlı bir fuarda ikinci ve son Avrupa Televizyonu görüntüsü elde etti. 

Bir konser planlanan Fairuz, POPB üç gün sonra 16 Ekim'de Paris Bercy konser salonunun, Fransız TV sunucusu ana konuk oldu Frédéric Mitterrand,

bugün Fransa'nın Kültür Bakanı (2009). 

Program, Fransız Kültür Bakanı Jack Lang'un Fairuz'a Commandeur

des Arts et des Lettres'in madalyasını kazandıran

törene ek olarak, Bercy'deki konserine yönelik provalarının

görüntülerini de içeriyor . Ayrıca önceki filmleri ve konserlerinin bir

video montajını da içeriyor. Fairuz, "Ya hourrié", "Yara" ve

"Zaali tawwal" adlı üç şarkıyı da seslendirdi.

1990'lar-günümüz 

1990'lı yıllarda Fairuz altı albüm üretti (yayınlanmamış parçalarla iki

Philemon Wehbe haraç, bir Zaki Nassif albümü, üç Ziad Rahbani

albümü ve Ziad tarafından yönetilen Assi Rahbani'ye bir haraç albüm)

ve bir dizi büyük ölçekli konser düzenledi. Özellikle Eylül 1994'te Beyrut Şehit Meydanı'nda düzenlenen ve iç savaş yüzünden

mahvolan şehir merkezinin yeniden doğuşunu başlatan tarihi konser. 

Baalbeck Uluslararası Festivali'nde 1998'de 25 yıl kendini zorla kaybettikten sonra ortaya çıkmış ve burada 1960'larda ve

1970'lerde  sunulan çok başarılı üç oyunun önemli noktalarını

gerçekleştirmiştir.

O da bir konser Las Vegas at MGM Grand Arena 16.000 seyirci,

çoğunlukla Arapların katıldı 1999 yılında. O zamandan beri, Fairuz

2003 2000 Beiteddine Uluslararası Festivali (Lübnan) konserler satıldı

tutulduğu etti, Kuveyt (2001), (2002) Paris, Amerika Birleşik Devletleri (2003), Amman (2004), Montreal (2005), Dubai , Abu Dhabi , Baalbeck , BIEL (2006), Atina , [17] Amman (2007) Şam ve 

Bahreyn (2008).

Fairuz artık sadece besteci oğlu Ziad ile çalışıyor. belirtilmeli ] Yeni binyılda "Wala Keef" de ilk albümü 2002'de çıkardı.

28 Ocak 2008 tarihinde, Feyruz gerçekleştirilen Şam Opera House ,

o müzikal başrol oynadı Suriye'nin başkenti duygusal bir dönüş 

Sah el-Nom , yokluğunun fazla iki yıl dan sonra ( "Günaydın") vurgulayarak bir dizi etkinlik birinde ülke, UNESCO yıl Arap Kültür Başkenti olarak Şam 's atama. BBC , olayla ilgili olarak şunları yazdı: "Her gün güneş, Suriye üzerinden yükseliyor; ülkenin her yerinden bir ses duyuyoruz - efsanevi Lübnanlı şarkıcı ve en büyük yaşayan Arap divası Fairuz". Suriyeli tarihçi Sami Moubayed, Suriyelilerin performans hakkında çok heyecanlandıklarını ve Fairuz'un "eski güzel günleri" hatırlattığını söyledi. Her yaştan insanlar konsere katılmış ve oditoryum dinleyiciyle dolmuştur. Fairuz, hayatında böyle bir izleyici görmediğini söyledi. Bununla birlikte, burada gerçekleştirme kararı, Suriye'yi düşman bir ulus olarak gören Lübnanlı politikacılar tarafından eleştirildi. 

Fairuz'un Eh ... Fi Amal adlı yeni albümü 7 Ekim 2010'da Fairuz yapımı tarafından üretildi ve tamamen Ziad Rahbani tarafından yazıldı . 7 ve 8 Ekim'de Lübnan'ın Beyrut kentindeki BIEL Center'da iki konser düzenlendi. Daha sonra bir konser Bahreyn Mart 2011'de iptal edildi O ilk kez Hollanda'da yapılan Amsterdam o 6 konser uzanan vardı Aralık 2011, yılında Harer Sakher - Jounieh - sahnede 26 Haziran 2011. Fairuz'un son görünüm Platea oldu 9-23 Aralık 2011. 

TARTIŞMALAR SİYASİ BAĞLANTILAR

Şam'daki 2008 konserinde taraftarlarının bir kısmını ve Suriye'yi "acımasız gizli bir polis kuvvetinin elinde olan düşman toprakları" olarak nitelendiren birkaç Lübnanlı siyasetçi kızdırdı. Velid Canbolat , lideri Dürzi İlerici Sosyalist Partisi diğer parti üyesi iken, "Suriye istihbarat servislerinin eline oynayan" nin Fairuz suçladı Akram Chehayeb söyledi atfen "Lübnan'ı sevenler onun gardiyanlar için şarkı yok" 30 yıl süren Suriyeli Lübnan işgali . Bazı Suriyeli muhalif eylemciler bile olayı boykot çağrısında bulundu. Bu, Lübnan'da Suriye yanlısı hizip yanlısı kesimlerle Suriye arasında kurulan hizipler arasındaki siyasi krizin yanı sıra muhalif figür Riad Seif ve diğer anti-kavga eylemcilerinden oluşan on iki eylemci de dahil olmak üzere, Hükümet Şam Beyannameleri . Bir anket ile konser öncesi bir hafta yapılan Lübnan ŞİMDİ anti-Suriye sempatik bir Lübnanlı bir web portalı 14 Mart İttifakı , diyerek web sitesinin başyazı biriyle, katılımcıların% 67'si Şam Fairuz'un görünümüne karşı olduğunu gösterdi "diye Bu müzikal bir sevginin anı değildi ". 

Fairuz, tartışmalara yorum yapmaktan kaçındı. Ancak etkinliğin organizatörlerine gönderilen bir mektupta konserin kültürel bir perspektiften incelenmesi gerektiğini şöyle yazdı: "Şam sadece bu sene kültürel bir sermaye değil, sanat, kültür ve orijinalliğin bir rol modeli olarak kalacaktır. Gelecek kuşaklar için ". Organizatörlerin başkanına, ikinci evine dönüş olduğunu hissettiğini de belirtti. 

Suriyeli yorumcu Ayman Abdelnour , Fairuz'un yöneticilerine değil, Suriye halkına performans gösterdiğini söyledi. Kayınbiraderi ve eski ortağı Mansour Rahbani de " Lübnan'dan Suriye'ye bir sevgi ve barış mesajı" vererek burada oynamaya kararını savundu. 

Rahbanis'in eserlerinin birçoğu Ocak 2009'da Mansour'un ölümünden bir yıl sonra Haziran 2010'da Asi'nin kardeşi Mansour tarafından ortak yazılmıştı, bir Lübnan mahkemesi Fairuz'un katkılarını içeren materyalleri şarkıya vermesini yasakladı. Sorun, Mansour'un çocukları Fairuz'a Casino du Liban'da "Ya'ish Ya'ish" şarkısını icra etmeye hazırlandığında dava açtığında başladı. 

Sonuç olarak Fairuz, Mansour'un çocuklarının izni olmadan bu işleri yapamadı. Mahkeme kararı, hayranlarının "susturma" eylemi olarak algıladıklarına yanıt olarak dünya genelinde protesto gösterileri başlattı. Oturanlara katılmak için Lübnan'a uçan Mısırlı aktris Ilham Chahine'nin de aralarında bulunduğu bir dizi Arap sanatçı tarafından yönetilen Yüzlerce kişi Beyrut Ulusal Müzesi'nin önünde toplandı . On yıllardır milyonlarca kişiyi ağırlamış olan büyük bir sanatsal kişiliğe sahiptir, kendisine ve bu sanatçıya ve sanatçılara yönelik bu aşağılayıcı tutumdan sessiz kalamayız.Fireuz bana yasaların üstündedir.O annesi gibidir; O errs, affetmek için sabırsızlanıyoruz, "diye ekledi Chahine. Ian Black The Guardian'a yazdı : "Sessizliğinden öfke, bölgede halen esin kaynağı olduğu olağanüstü sadakati hatırlatıyor". Diğer tepkiler Mısır'da bir protesto konserini ve "Utanç!" Emirati gazetesi Al-Ittihad tarafından sergilenen başlık. 

Fairuz'un oğlu Ziad Rahbani ile bir röportaj sırasında Aralık 2013

yılında tartışmalara yol açtı Al-Ahed sorulduğunda annesinin politik vizyonu üzerine destekleyici tutumunu paylaştı ister web Hasan Nasrallah, lideri Hizbullah , bir baskın ama son derece tartışmalı bir siyasi ve askeri Lübnan'da güç. Ziad şu cevabı verdi: "Son kişisel televizyon röportajımdan sonra olduğu gibi, şahsi bilgiler ortaya çıkıp hızla beni kesintiye uğrattığında Fairuz Seyyid Hasan'a (Nasrallah) çok meraklı olmasına rağmen, benden hoşnut kalmayacak" dedi. [23] Sosyal medyada viral hale gelen bu bildiride güçlü tepkiler vardı [24] ve ülkenin farklı medya organları Ziad'ın sözlerine tepki verirken politik duruşlarından sapmadılar. [25] Bazıları Fairuz'u Lübnan'ın siyasi bölünmüşlüğünün bir tarafına eklemek için itiraz eden bazı siyasetçiler ve ünlüler de aralarında bulunduğu dublör lideri Walid Jumblatt'ı şöyle dile getirdi: "Fairuz eleştirilecek kadar büyük ve aynı zamanda Bu

ya da siyasi kampa ait olarak sınıflandırılamayacak kadar büyük "olduğunu söyledi. "Onu en üst konumda tutalım ve onunla ilgisiz bir şeye itmeyelim" diye ekledi Jumblatt. [26] Annesi adına "sessiz kalmayı tercih ettiği için" konuşan Zeyd, eleştirmenlerine şu sözlerle cevap verdi: "Görünüşe göre şık Arap sanatının prensesi tarafından seslendirilmesine izin verilmiyor. Direniş ustası için seviyorum ". [26] Konuşma sırasında konuyla ilgili yorum yapan Nasrallah, "Farklı ideolojileri benimseyebilen, saygın, saygın bir düşünür ve sanatçı, siyasal konularda itirazda bulunabilir, ancak şahsen, sizin için şahsen bir düşkün olabilir. Karakteri, davranışı, fedakarlıkları vb. Eğer böyle bir kimse birisini sevdiğini söyleyecek olursa, cehennem gevşeyebilir ". 

Bununla birlikte, Aralık 2013'te ve tüm tartışmalar sonrasında,

Fairouz'a yakın bir yardımcı olan Rima Rahbani ve yanında yaşayan kızı Facebook sayfasında kimsenin annesi için konuşamayacağını yazdı ve onu eleştirdi. Kardeşi Ziad Rahbani, Fairouz'u "Lübnan siyasetinin dar sokaklarında" çektiği için. Bir yıl boyunca, Ziad Rahbani'nin kamuya açıklanmasının ardından yaptığı ifadeler Fairuz'a sürekli talepleri olmasına rağmen oğluyla görüşmeyi reddetmesine neden oldu. 

CANLI KONSER

Fairuz, Suriye , Ürdün , Irak , Kuveyt , Birleşik Arap Emirlikleri, Katar,  Bahreyn, Mısır, Tunus, Cezayir, Fas, Fransa, Birleşik Krallık, İsviçre, Hollanda da dahil olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde performans sergiliyor Yunanistan , Kanada, Amerika Birleşik Devletler, Meksika,  Brezilya , Arjantin , Avustralya, Belçika, İtalya ve doğduğu ülke Lübnan.

Fairuz, 1962'de Londra'daki Royal Albert Hall , 1971'de New York  Carnegie Hall , 1978'de Londra Palladium , 1979'da L ' Olympia de Paris, 1986'da Londra'da Kraliyet Festival Salonu , Londra'da Shrine Oditoryumu gibi pek çok mekanda performans gösterdi . Los Angeles (1971, 1981 ve 2003), diğerleri arasında Washington DC Sahne Sanatları Merkezi John F. Kennedy Merkezi (konser kronolojisi için, bkz. Fairuz konserleri ).

Fairuz, Assi ve Mansour, Arap dünyasında en ünlü ve egemen müzik üretim fenomeni haline geldi ve müzikleri Arap dünyasının ötesine Avrupa, Amerika ve Avustralya'ya yayılmış durumda.

Fairuz'un sayısız konserinden birçoğu resmi kayıtlar olarak serbest bırakıldı. Şam 1960, Olympia 1979 konserleri (1980'lerde ses ve video), ABD turu 1981, Jarash 1983, Royal Festival Salonu Londra 1986, ABD turu 1987, Baalbek 1998 (Video), Las Vegas 1999 konseri (DVD ile Beiteddine 2000 ve Dubai 2001 (DVD, 1997 ve 2002'deki konser parçaları ve Mayıs 2008'de çıkartılan 2001 ve 2002 konserleri provalarını) içermektedir. Kuveyt 1966, Suriye ve Mısır 1976, Olimpiya 1979, Avustralya 1984, Suriye 1985, Bahreyn 1987, Fransa 1988, Kuwait 1989, Kahire 1989, Londra 1994, Beyrut 1994 ve dört Beiteddine konserinin parçaları (2000 -2003), Dubai konserlerinin bölümleri (1990-2006), Paris 2002, Amman 2004, Kanada 2005, Beyrut'ta (2006), Atina 2007'de ve Bahreyn 2008'de gerçekleştirilen sah Ennawm oyun bölümleri . 26 Haziran 2011'de Fairuz Amsterdam, Hollanda'daki Royal Carre Tiyatrosunda gerçekleştirildi. Fairuz, Aralık 2011'de 9, 10, 16, 17 ve 23 Aralık tarihlerinde Lübnan'ın Sahel Alma kentinde bulunan Platea Tiyatrosu'nda 5 konser verdi ve tiyatronun yaklaşık 4.000 kişi ağırladı.

TİYATRO

Müzikal oyunlar ya da operetler Rahbani Trio, Fairuz, Assi ve Mansour'un temel taşlarıydı. Rahbani Brothers, 30 yılı aşkın bir sürede 25 popüler müzik oyununu (Fairuz'la 20 kişi) üretti. Muhtemelen birinci sınıf Arapça müzikal tiyatro üreten ilk kişilerdi.

Müzikaller hikayesi, şarkı sözleri ve diyalogu, Lübnan folklorik ve ritmik tarzlarından klasik, batılılaşmış ve oryantal şarkılara, orkestrasyona ve Fairuz'un sesine ve oyunculuğuna kadar değişen müzik kompozisyonunu birleştirdi. Şarkıcılar / aktörler Nasri Shamseddine , Wadih El Safi , Antoine Kerbaje, Elie Shouayri (Chouayri), Hoda (Fairuz'un küçük kızkardeşi), William Haswani, Raja Badr, Siham Chammas (Shammas), Georgette Sayegh ve daha pek çok kişi ile birlikte başrolleri oynuyordu.

Rahbani, köy yaşamı, komedi, drama, felsefe ve çağdaş siyaset için vatanseverlik, karşılıksız sevgi ve nostaljiyi ifade ediyor. Fairuz'un oyunların bir parçası olarak yaptığı şarkılar, dünyanın dört bir yanındaki Lübnanlılar ve Araplar arasında oldukça popüler hale geldi.

Fairuz-Rahbani işbirliğinde aşağıdaki müzikaller üretildi (kronolojik sırayla):

  • Ayyam Hassad ( Hasat Günleri  - 1957)

  • Al 'Urs fi l'Qarya ( Köyde Düğün  - 1959)

  • Al Ba'albakiya ( Baalbek'ten Kız ) - 1961)

  • Jisr el Amar] ( Ayın Köprüsü  - 1962)

  • Awdet el 'Askar ( Askerlerin Dönüşü  - 1962)

  • Al Layl wal Qandil] ( Gece ve Fener  - 1963)

  • Biyya'el Khawatem ( Yüzük Satıcısı  - 1964)

  • Ayyam Fakhreddine ( Fakhreddin Günleri  - 1966)

  • Hala wal Malik ( Hala ve Kral  - 1967)

  • Ach Chakhs ( Kişi  - 1968-1969)

  • Jibal Al Sawwan ( Sawwan Dağları  - 1969)

  • Ya'ich Ya'ich ( Uzun Canlı, Uzun Canlı  - 1970)

  • Sah Ennawm ( İyi  uyudunuz mu? - 1970-1971 - 2006-2008)

  • Nass min Wara ' ( İnsanlar Kağıttan Üretildi  - 1971-1972)

  • Natourit al Mafatih ( Keys The Guardian  - 1972)

  • Al Mahatta ( İstasyon  - 1973)

  • Loulou  - 1974

  • Mais el Reem ( Geyik Çayır  - 1975)

  • Petra  - 1977-1978

Müzikal oyunların çoğu kaydedildi ve video kasetleri çekildi. Bunların 18'i resmi olarak ses CD'si, ikisi DVD'de ( Mais el Reem ve Loulou ) yayımlandı . Bir izinsiz versiyonu Petra ve böyle bir canlı versiyonu Mais el Reem siyah ve beyaz varoldukları içinde. Ayyam al Hassad ( Hasat Günleri ) hiç kaydedilmedi ve Al 'Urs fi l'Qarya ( Köyde Evlilik ) henüz serbest bırakılmadı (ancak resmi olmayan bir ses kaydı mevcut).

 

 

Mansur Rahbari, Zenobia Müzikalinden solo:

Lübnanlı şarkıcı Mardin asıllı Fairuz’dan dinliyoruz. https://www.youtube.com/watch?v=a2w82_zqSaw

 

GÖRSELLER:

1-İtalya,  Filistin Kraliçesi Leyla Zeynep Sultan (Yağlıboya Tablo)

 

2- İran, Halı üzerinde:Hz.Mahroh” (Hz.Ay Yüzlü) Leyla Sultan.

 

 

3- Antakya, Arkeoloji Müzesinde: Eşi Doğan Bey ile birlikte, Kaya rölyef

 

 

4- Ülkesinin sınırları (Palmira Krallığı, MS.240-274)

 

 

5-Madalyonu ve Parası: Ankara Augusto Bilimevinin hamisi!

 

 

 

 

6- Büstleri

 

 

 

7- Mardin, Azize Şimuni Heykeli.  İtalya, Azize Zeynep Heykeli:

 

 

 

           

8- Palmira; “Çölün Gelini” Yeni Büyük Haçlı seferinden sonra

 

 

 

9-Lazkiye: Akdenizin Kraliçesi Zeynep

 

 

 

10: Posta pulu ve paranın üzerinde; Suriye.

 

 

 

 

11- İngiliz basınında bugün, Zenobia Çizgi Romandan... (2015)

Bitiş cümlesi: “Yaptıklarına lanet olsun.”

Haritada Roma’ya isyan eden bölgelere dikkat! (MS.240-274)

 

                       

 

 

12- Palmira Devlet Sembolü: Aslan ve Geyik!

 Sasani Kralı Babağan Ardeşir’in sembolüdür.

 

 

13-Hacı Bektaşi Veli’nin sembolü: Hacı Bektaşi Veli Bektaşilerle Babağanları birleştirdi.

Osmanlı devleti bu birleşmeden doğdu.

 

                        R-17

 

14- Malatya Tarkhundo (Tarkan Ata) Aslanları, VİDEO

https://www.youtube.com/watch?v=hDhF0JTXJOU

                        Dakika:1.44 - 2.18

 

15-Anadolu Tarihinde Dağ Keçisi:

Urfa Göbeklitepe’de Ulu Dağlar önünde ve Afyon Mezartaşında Dağ Keçisi.

 

16-Artemis parasında Dağ Keçisi ve Atam Kuruş


  

 

 

17- Mozaik tabloda Geyik; İskender ile arkadaşı onu parçalarken. (MÖ.322)

           

  

 

 

18- Filistin’de Kız Çocukları için egemenlik bayramı:

Erkek boyun atkılarına dikkat! Beyaz gelinlikli masum kız çocukları.

 

 

 

 

19- Sitti Zeynep Türbeleri; Şam, Alanya, Malatya, Antakya, Mardin

                 

 

20-Opera ve müzikallerde Zeynep Sultan:

B- Mansur Rahbani, Kraliçe Zenobia müzikali. Lübnan

https://www.youtube.com/watch?v=Egp9C-mI05k

0.04 - 2.22.

 

 C- Rossini, Auralina in Palmira, Zenobia solosu. İtalya,

https://www.youtube.com/watch?v=A_M8vk2ZUCU

1.52 – 3.10

 

D- Rossini. General Arsak solosu.

https://www.youtube.com/watch?v=0xA54xs8QNA

10.30 – 10.48

 

 

21-Türkülerde Leyla Zeynep

A-İhsan Öztürk “ Leyla defterine köle yazıldı”

https://www.youtube.com/watch?v=_zZHjEDc3d4

2.26.00 --- 4.44.00

 

B- Erkan Oğur: Kerpiç kerpiç üstüne kurdum binayı

Binayı kurar iken gördüm Leylayı

http://www.dailymotion.com/video/xhz34k_kerpic-kerpic-ustune-kurdum-binayi_music

00.27.00 ---

 

C- Ümit Tokcan: Yazımı kışa çevirdin, Bak gözümde yaşa Leylam

http://www.dailymotion.com/video/x21ncmr_umit-tokcan-yazimi-kisa-cevirdin-leyla-2_music

0.40.00 --- 3.31.00

           

D- Erkan Oğur “Zeynep bu güzellik...”

https://www.youtube.com/watch?v=MCOwHn_Qiko

1.22.00 ----2.24.00 

Mahiye Morgül, Ankara – Şubat.2017 -–- mahiye@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,

https://twitter.com/okkesb ----–------ E.mail: okkesb@telmar.net,

https://www.facebook.com/okkes.bolukbasi,- okkesb@gmail.com,

Mahiye Morgül, Ankara – Şubat.2017 -–- mahiye@gmail.com,


" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

Diğer Haberler

  • DARBE KİMDEN GELİRSE GELSİN KARŞIYIZ..
  • TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ
  • SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI…
  • KUL VE MAHLÛKAT HAKKI..
  • ADAM OLMAK–OLAMAMAK VE GAZETECİLİK
  • SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI..
  • DERNEKLER KANUNUNA MUHALEFET
  • TrabzonSporKlübü

    Nasa

    Kentim_İstanbul

    Doga_İcin_Sanat

    ABD_USA

    Department_State

    TelerehberCom

    Google_Blog

    Kemencemin_Sesi

    Kafkas_Music

    Horon_Hause

    Vakıf_Ay

    Dogal Hayatı_Koruma

    Seffaflık_Dernegi

    Telerehber

    Sosyal_Medya

    E-Devlet

    Türkiye Cumhuriyeti

    BACK TO TOP